Terronska01

Jeden spoluobčan mně napsal, že se zabýváme pouze ulicemi s prašnou nebo rozbitou vozovkou. Co cesty k místům v Jaroměři, které vedou k nemovitostem občanů města a nejsou ulicemi. Přitom tam žijí lidé. Tuto informaci jsem předal redakci stránek a uvidíme, ale už mají svoje favority míst bez názvů ulic. Problém je v tom, že jsme u dílu č. 11, ale nevidíme na konec psaní o ulicích v Jaroměři. Nejzajímavější je na tom to, že město, tedy vedení a úředníci mají přitom zpracované projekty na prašné cesty v Jaroměři, kdy ceny jsou různé bez DPH od nejvyšších cca 3,5 mil. Kč až po nejlevnější cca 200 tis. Kč. Údajně celkové náklady na opravu pouze prašných cest a rozbitých je cca víc jak 50 mil. Kč. Oni jsou schopni opravit pouze tak dvě cesty za rok. No, nic moc. Pokud se na to podívám z ekonomického hlediska, tak s 30 mil. Kč na rok pro investice města se toho moc dělat nedá. Musíme být objektivní. Sice se např. buduje průchod z náměstí do nikam, ale to v Jaroměři nevadí. Koaliční zastupitelé to mají jako prioritu. Město se podílí na mega projektu kanalizace pro cizí obce, čili peníze tečou podle mého názoru, kam nemají, jelikož dle směrnice EU obce do 2000 obyvatel nemusí mít kanalizaci, což splňují obce Dolany, Hořenice a Jasenná. Já si osobně myslím, že každý by měl budovat kanalizaci za své peníze. Nejhorší na tom je, že sice táhnou do Dolan kanalizaci, přestože v ulici Náchodská na jejím konci směrem na Dolany prostě kanalizace není, přičemž je to součást Jaroměře. Tak takhle to přesně funguje. Pro cizí ano, pro vlastní ne.  Pokud město má zajímavý majetek, tak vůbec se nebojí ho prodat lacino. Pak se divíme, že nejsou peníze na prašné cesty. Já se nedivím. K tomu jenom připomenu stav mostů, náměstí a Josefova (kasárna a nemocnice) není co víc dodat. Naše město je velmi proslavené tím, že má na všechno studie nebo projekty možná za statisíce, ale realizace je mnohdy v nedohlednu, není za co. Ono se říká, bez peněz do hospody nechoď.

Máme velkou předimenzovanou obecní policii a mnoho úředníků. Hodně rukou z různých organizací, které natahují ruce k zastupitelům města, aby dali na to či ono. Např. jedna samostatná organizace s celkovým počtem 7 osob, členové neplatí ani své členské příspěvky, dokázali z městské kasy přes zastupitele města „vytáhnout“ každý rok třeba i 300 tis. Kč, jako malinu na svou činnost. Pak se peníze rozkutálí a není na investice. Čerpání peněz z fondů EU se v Jaroměři moc nedaří, když tak jsou potom problémy při kontrolách viz. ASVAJ nebo DSO Jaroměřsko. Pak se dávají peníze z  Města Jaroměř do DSO Jaroměřsko, aby mohlo vůbec žít. Taková umělá věc se musí dotovat. Místo toho, aby se to dalo na prašné cesty.  Nerozumím tomu, že neznají zásadní myšlenku o tom, že podnik, který není schopný si vydělat na provoz, musí logicky umřít.

Mgr. David Jevčák

Prašné cesty a jiné?